En kväll med Embla

I kväll har jag fått vara hundvakt åt den übersöta schäfervalpen Embla. 
 
Embla bor snett mitt emot och tycker inte om långa promenader, när andra hundar skäller eller när det är kallt ute. Ungefär. Så i kväll var det väldigt spännande för henne när jag tyckte att vi skulle gå en runda i underkylt regn och som vanligt en nästan oavbruten serenad av vaktande hundar i trädgårdarna längs vägen. Även jag fick utmana mitt psyke lite för att gena över ett öppet fält visade sig framkalla gamla mörkerrädslor men vi tog oss hem till värmen och ljuset.
 
Förresten så blev det en väldigt rolig reaktion på henne när Pierce Brosnan började sjunga i Mamma Mia. Blicken hon gav tv:n just innan bilden togs var fantastisk.
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0