Blomdöden

Idag har mina blommor fått en nära döden upplevelse i form av radikal nedklippning. Jag hoppas att de börjar blomma snart eftersom det inte har hänt på över ett år nu, sen senaste flytten alltså.
Tyvärr var tre av dom döda dessutom fast jag har annat det ett tag då de inte har tagit åt sig vatten eller haft några gröna blad men jag närde ändå ett litet hopp om liv längst inne. Det fanns inte såg jag när jag började klippa. Ihåliga grenar brukar inte ge livskraft så ofta.
Det här är från ett päronträd men det såg faktiskt ut som min.
Det som är allra tråkigast är att den svart pelargonen inte längre finns med oss. (JA jag har pelargoner, gör det något?)Det är den andra som dör för mig så jag tror inte att det blir någon ny.
Hittade en bild på intranätet på en fin sådan.
Bilden kommer från www.trintekulle.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0